söndag 20 februari 2011

Mor & Dotter helg.

Det är inte ofta mor och dotter åker på en nöjesresa tillsammans, så det skall bli riktigt trevligt. Vi jobbar för det mesta tillsammans, så det här blir lite annorlunda.
Trött, efter att ha stigit upp kl.6.30 (är van att stiga upp ca.10 eller senare) lördag morgon för att åka till Syfestivalen med min dotter Mimi. Hon har aldrig varit dit och ville att vi skulle åka. Så vi bokade en bussresa, smidigt och enkelt. Då kan jag vila så mycket som möjligt, eftersom jag inte vet hur mycket jag orkar gå ännu.
Utställarna var väldigt få denna gång och jag tyckte att det inte var så jättemycket att titta på, synd. Men jag hittade en favoritmonter som bevisar att exponeringen har med bra försäljning att göra. Jag kunde ha köpt allt!!! Om man bara hade haft pengar, suck.... lusten att skapa kom över mig med en intensitet som gjorde att jag ville hem och SY, kan ni tro. Jag har inte sytt sen barnen var små, då sydde jag alla deras kläder i många år, även till mig själv. Sen har det försvunnit med året och intresset att skapa på stickmaskin tog över.



Här ser ni stället jag hade grymt svårt att välja vilka färger jag skulle köpa. Jag hade ju gärna velat kunna köpa alla färger. Det fanns så snygga färger och mönster.
Den här montern blev min absoluta favorit. Katterna är för gulliga. Färgsammansättningarna var verkligen fina på alla alster som dom hade sytt upp.
Dom här bakverken skulle passa i mitt cafe, finns inget bäst före datum. Dom är för söta i alla fall. Och tro det eller ej så skall jag faktiskt prova på att sy dom.
Ja, så här såg en del av montern ut, den var som en enda godisaffär för den kreative. I morgon visar jag vad jag köpte på mässan. Det är min duktiga dotter Mimi som är fotografen till dessa fina bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar