söndag 13 mars 2011

Dagens "projekt".

Jag tycker om att sätta upp "dagens projekt", då har jag som mål att detta skall bli gjort i dag.Och idag var målet att skrapa bort färg från en gammal dörr som skulle bli en säng-gavel i min yngsta dotters rum. Vi, familjen har under en längre tid röjt och sorterat prylar i hennes stora rum. Målet är ett nystädat fräscht rum och inte för mycket saker framme :) (Det var ett stort projekt !!) :)

Nu var det dags att skrapa färg och det gjorde mina båda döttrar..... i alla fall till en början, sen var det jag som skrapade färg, ensam.....
Det var lite trixande innan min son och jag fick dörren på plats. Det var ett snedtak och ett uttag som ställde till det. Men lite klossar bakom dörren så gick det att få den på plats. Hade velat att den skulle vara högre upp, men det gick inte p.g.a taket och ett fönster på andra sidan.
Jag är i alla fall nöjd, min dotter med...... säger hon i alla fall. Jag ville inte ha dörren trären, eftersom väggarna är det. Det skulle ha blivit för mycket och sen är det lite charmigt med lite färg kvar.Och det var inte lite färg jag skrapade bort, hela gårdsplanen blev full :) Det var åtminstonde 4 eller 5 olika färglager.
Jag skall lite längre fram sy ett lapptäcke som passar hennes dubbelsäng, det lapptäcke som ligger där nu är för en enkelsäng och täcker inte sidorna ordenligt. Det fick hon i julklapp av mormor som verkligen tycker om att sy lappteknik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar