söndag 27 mars 2011

Jag ser målsnöret......

Men jag är inte riktigt där ännu.....
I dag var det så fint väder, men kallt, då bestämde jag mig för lite växthusjobb. Där inne är det varmt och skönt. Nu har jag skruvat fast golvvirket, men jag har en del fönster kvar att skrapa. Men det tänkte jag göra färdigt i veckan efter jobbet. Sen skall det bara sopas rent, så förhoppningsvis får jag "flytta in" nästa helg. Då börjar det roligaste av allt, inredningen!
Snön smälter mer och mer utanför växthuset och odlingsrutorna börjar titta fram under snön. Jag målade en hel del av dom förra sommaren, men satte inte ut dom där dom skulle vara. Men i år får jag ett "staket" runt, så inte rådjuren äter upp allt för mig. Så nu skall det bli ordning bland odlingarna. Jag håller på och planerar som bäst vad som skall köpas hem i växtväg. Ni får gärna tipsa om växter som är lättskötta, en annan är ju nybörjare, så jag skyndar långsamt när det gäller mina gröna fingrar :) Jag vill i alla fall ha Klematis, Löjtnanshjärta och Pion, gammaldags blommor tycker jag om. Sen blir det väl sallad, ärtor, potatis, morötter... tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar