tisdag 8 mars 2011

Lappteknik del 2.

Nu har jag riktigt fått upp ångan och vill inte göra något annat.Nu skall det bli nya färger i köket, det har jag funderat på ett bra tag, men inte riktigt kommit underfund med vad och hur jag vill göra. Men nu skall det bli nya gardiner, draperi under köksbänken och nya kuddar och tyg på madrassen i kökssoffan. Och det skall gå i en bränd orangea/beige/brun-skala. Kan låta lite 70-tal över det hela , men det tycker jag inte det blir. Se här:
Den översta rutan är mina lappar som jag har sytt ihop och det blir dom färgerna i köket. Inget är färdigt ännu, det tar tyvärr längre tid än man tror. Sedan är jag väldigt nogrann, så jag får det precis som jag vill ha det. Dom övriga bilderna är inspirationsbilder från boken Kaffe Fassett- Lappteknik. Mycket vackra bilder, det är killen som kan både sticka, brodera och sy, suck.....där ligger man lite i lä :)

1 kommentar:

  1. Jättesnygga färger! Jag gillar kudden du gjort också - det är fint med enkla rutor. Jag delar ibland rutorna på snedden och syr ihop dem med varann - det blir också enkelt, men man kan kombinera ihop en massa nya mönster på det sättet!

    SvaraRadera