onsdag 23 mars 2011

Linkofta.

Det är länge sen jag stickade i lin på stickmaskinen, men nu har jag fått ihop en kofta. Min maskin tycker inte om lingarnet, det är alldeles för stumt. Så det ramlar maskor lite nu och då om man inte har extra mycket tyngder på. Det blev en kofta i svart och olivgrönt. Randigt, som jag tycker om och väldigt enkel.

Dessa plagg är otroligt sköna sommar som vinter och blir bara mjukare och mjukare ju mer man använder dom.Jag har tvättat den på ylleprogram 30 grader och centrifugerat, så att plagget är mjukt redan innan användning.

2 kommentarer:

  1. Så mycket fint på din blogg.
    Blockränder är alltid rätt.
    Med hej fr. Tant kofta

    SvaraRadera
  2. Jättefin kofta. Jag tycker också att det är trögt med lin i stickmaskinen. Det sliter så. Men det är svårt att sälja ulltröjor på våren så man får sticka en del i lin. Stickar du nåt i bomull?

    SvaraRadera