lördag 26 mars 2011

Lördagsnöje?!

Mitt lördagsnöje har ändrat karaktär på sista tiden, jag målar.... och målar.....Jag återkommer till mitt skrivbord IGEN... Men det tar tid när man skall måla med flera färger, det måste ju tyvärr torka efter varje målning. Men idag har jag lekt med alla färger som jag har. Jag var och köpte sju olika starka färger. Orangea, cyklamen, lila, lime, ärtgrön, turkosgrön och röd. Sen när jag rotade i skåpet ute i garaget hittade jag några färger till, så jag blandade en röd med lite gul/orangea och den blev väldigt snygg.

Som ni ser så har jag svampmålat skivan och lådorna, sedan målade jag "prickar" i tre olika färger, oregelbundet, i cyklamen,lila och den orangea/röda färgerna. Jag ville inte att det skulle sticka ut för mycket, på dom stora ytorna. Men sen lekte jag när jag målade på benen till den ena lådhurtsen och benen till bordsskivan. Mitt första försök att dekorationsmåla :) Jag hade inte en aning om vad jag skulle göra, så jag bara började och det ena ledde till det andra.

Titta på dom turkosgröna och ärtgröna prickarna, det är som ett pärlband, det blev jag mest nöjd med, jag är lite förälskad i den färgkombinationen även när jag stickar. Och när jag gjorde dom kom jag på vad jag skulle göra med stolarna som är nästa renoveringsprojekt, återkommer med det senare. Jag tror inte jag skall lägga ner så mycket mer arbete på detta projekt, det gäller att sluta i tid också, innan man målar för mycket och ångrar sig sen, men det är himla roligt att måla.... jag höll på i flera timmar....mitt nya lördagsnöje :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar