fredag 1 april 2011

Säsong för väst.

Nu har jag stickat en figurstickad väst i lammull och med ett nytt mönster som jag ritat under min sjukskrivningsperiod.

Jag gillar verkligen lammullsgarnet från Isager i Danmark. Det är tunt och smidigt, men dyrt. Man kan trösta sig med att det är väldigt drygt, så det kanske inte blir så dyrt i slutändan. Sen har hon så många fina färger i sin provkarta. Tyvärr blir det dyrare om man beställer det på kon, så jag tar hem det på härvor och nystar det med nystmaskinen istället.


I dag fick jag veta att mina nya garner ifrån Holst garn är på gång, det skall bli sååå spännande när dom är här. Jag lär nog kasta mig över konerna och provsticka något. En väst, kanske....Det är säsong för västar och dom har sålt riktigt bra förra sommarn.

1 kommentar:

  1. Vilket fint mönster Lotta. Du tycks inte ha varit helt sjukskriven... mycket stilig väst, skulle vilja känna på...

    SvaraRadera