lördag 9 april 2011

Från det ena till det andra.

I går hade jag planerat att jag skulle måla lite och sen skulle jag sitta vid stickmaskinen, hade jag tänkt....:) men tänk att i mitt liv blir det aldrig riktigt som jag tänkt. Det var det där med att fokucera och prioritera,jag får inte riktigt till det. Jag gör oftast det jag känner för och det är väl bra i och för sig, för då är det ju alltid roligt, det man gör.

Så jag började med att klä om en gammal arbets-stol, som jag tycker om. Den har jag fått av en vän, som skulle kasta den. Tyget har jag hittat på Emmaus i stan. Det var två långa gardinlängder och som kändes alldeles nya. Jag älskar färgerna. Sen fick den gamla strykbrädan både stoppning och av samma tyg. Jag har tre strykbrädor :) Den här står i grovköket, dom två andra är riktigt gamla. Den ena av dom står i mitt arbetsrum på loftet och den andra är ute i min atelje i gårdsbutiken. Då slipper jag att springa iväg så fort jag skall pressa. Alla tre är loppisfynd.


Här får ni en liten skymt av skrivbordet jag har renoverat, snart kommer det lite mer renoveringsprojekt dit. Återkommer med helbild när det är färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar