söndag 3 april 2011

Loppisrunda, igen....

Veckans loppisfynd blev lite mer än jag hade tänkt mig, men snart är det slutshoppat för min del. Så fort cafét öppnat har inte jag tid att spinga på loppis längre, eftersom då är det jobb sju dagar i veckan som gäller fram till sista augusti. Det är egentligen ganska skönt, jag trivs med jobbet jättemycket och sen gör man inte av med pengar, även om det är billiga prylar. En del av sakerna hamnar i cafét och andra i gårdsbutiken eller växthuset. Bilder kommer senare. Jag glömde fota inne i väskan, det följde med en massa verktyg och två olika fack med småsaker. Jag måste visa det i morgon, den är lite häftig, tycker jag. Jag föll pladask när jag såg den. Lampan är lite speciell, jag vet faktiskt inte hur man använder den, men den fungerar. Det är ingen vanlig fotogenlampa, utan man skall pumpa upp den innan..... ja, sen vet jag inte mer. Så om det är någon som vet, berätta gärna, annars måste jag hitta någon som kan hjälpa mig. För den kommer att användas i växthuset på kvällar...... :)

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga loppisfynd! Det var kul att du visade mig vägen hit till ditt färgrike...fantastiska färgkombinationer. Åh det måste vara helt underbart att driva kombinerade verksamhet på gården. Lyckliga dig!
    Ha en fin vecka

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara loppisfynd! jag blev lite avis ska jag erkänna ;)
    Kul att du lämnade en hälsning hos mig, jag tycker det är roligt att veta vem som kikar in hos mig!
    Ha en skön vecka!
    Kamomilla

    SvaraRadera