måndag 16 maj 2011

Bodybuilding del 2

Jag kommer att se ut som den kvinnliga versionen av Arnold Schwarzenegger (det var inte lätt att stava) i den här takten. Jag och min son håller på att förbättra grusgången som går från parkeringen och till cafeét. Lång är den, suck, men vi får ta en del i taget har vi bestämt. Den delen som verkligen behöver en uppfräschning är den längsta delen. Tungt är det, men attan så roligt och se när det händer något, när det blir framsteg.

Mattan håller på att krypa upp, så vi höjer kanterna med en batting på höjden. Då kan vi fylla på med mer grus utan att det "rinner" över kanten. Det här skulle ha gjorts ordentligt från början,men tur var väl det. Med tanke på att en stor grävmaskin körde över kanterna lite här och där med gruset som är under växthuset och det är inte lite det. Jag har "sår" i gräsmattan ännu.

Jag har "rakat" till kanterna på grusgången till växthuset. Nu skall jag bara bestämma mig om den skall vara så där bred eller om jag skall ha planteringar på vardera sida om gången. Då får den bli lite smalare. Jag tror att det kommer att bli så, för jag har perenner som jag vill flytta från ett annat land ner hit.



Stenarna i förgrunden skall bli min "kullerstensgång", jag kommer att blanda olika typer av stenar som jag har hittat på gården och som blivit över från andra projekt. Billigt blir det och så blir man av med alla udda smålager man har lite här och där. Det här skall jag börja med i morgon om det inte regnar, skall bli spännande om man lyckas få till det. Jag kan ju berätta att jag har aldrig gjort något liknande förut, men jag jobbar gratis, så det blir ingen större förlust:)


Jag sådde frön i båten ca. en vecka innan det här regnet kom och ni kan tro att det har grott under fönstrena. Jag tog bort fönstrena så det skulle få regna i den för fullt och sen på med dom, så det skulle bli lite varmare för fröna. Det skall bli spännande och se hur det blir, för jag "kastade" ut dom sista fröna dit.

1 kommentar:

  1. Puh...vilket jobb ni gör med grusgången!! Det blir säker fint när de tär klart :)
    Fiffigt med båten. Jag har också en blomsterbåt och den skall fyllas med ettåringar som jag driver upp.
    Lycka till med grusgångarna! /Bea

    SvaraRadera