måndag 9 maj 2011

Provstickning och en Award.

Under helgen när jag jobbade i gårdsbutiken provstickade jag av Holst Garnet som kom från Danmark , efter mycket om och men. Det är helt underbart, smidigt, löper bra på stickmaskinen. Jag har t.o.m provstickat för hand, med st. 2 1/2 och 3 gick det riktigt bra. Och snyggt blev det.


Här en bild från ateljen ute i gårdsbutiken. Konerna har fått flytta dit. Det blev 12 pannband, det går snabbast att sticka och då kan jag prova olika färger.




Sen fick jag se att jag har fått en Award. Det var jätteroligt att få veta att jag kan inspirera andra, för det är precis det jag vill.Det är bloggen Susilulls Skapelser & Funderingar som har gett mig den. Så nu har jag fått i uppgift att ge den vidare och det har varit svårt, eftersom det är sååå många bloggar som har inspirerat mig och jag tycker att alla bloggar är intressanta på sitt sett. Men jag har valt ut några till att börja med i alla fall.





Listan kunde bli ännu längre, men jag stannar här,för dessa fem är helt olika varandra och inspirerar mig alla på sitt sätt. Nu får ni skicka denna Award vidare till dom ni tycker att har inspirerat er, om ni vill, inget måste.

5 kommentarer:

  1. Men oj va kul. Tack så hjärtligt.Men en oerfaren bloggare (d.v.s. jag)undrar lite vad det innebär.

    SvaraRadera
  2. Du förtjänar absolut Award med din kreativitet och inspiration. Det känns varmt om hjärtat att du tycker att min blogg är inspirerande också, TACK! Ha en fin vecka

    SvaraRadera
  3. Hej!
    tack, det värmde! Jag niger vackert och tackar för äran.
    Ha en skön vecka! Hoppas ni också har sol ovh värme hos er!

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta!
    Tack, vad roligt! Jag känner mig hedrad. Lycka till med ditt café i sommar, jag hoppas komma över någon dag :-)

    SvaraRadera
  5. Hej Lotta !

    Grattis till din award !! Du har en jätteinspirerande blogg och jag får sån LUST att skapa och sticka när jag kikar in här !
    Tack för du trivs hos mig !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera