söndag 12 juni 2011

"Fabriken" öppen igen :)


Det känns som om man skulle jobba i fabrik ibland, när man gör samma sak gång efter gång. Nu hade jag enbart två sadelskydd kvar och bestämde mig för att nu skall jag gör en bunt för hela sommaren. Jag tror det blev 20-30 st. Alla är inte färdiga än på ett tag.
Det är flera delar som skall klippas till och sys och sen sys ihop. Så det tar lite tid. Snabbast går det om man kör lite löpande band system.
Det har varit så fruktansvärt varmt på loftet så det har inte gått att sitta i arbetsrummet där och sy, så nu flyttade jag symaskinerna ut till gårdsbutiken. Där är riktigt svalt och skönt, man vill inte gå utanför dörrarna. Så nu blir det att sy ett tag, jag har massor som behöver sys ihop. Jag stickade västar för någon vecka sedan och det är bara lite kvar att sy på dom. Jag har bestämt mig för att allt som är osytt skall göras innan jag stickar upp nytt.

2 kommentarer:

  1. Det är det där som kallas arbetsdisiplin.

    SvaraRadera
  2. Oj, så flitig du är trots värmen, beundransvärt!
    Att av sluta ett innan nästa tar vid har jag ofta svårt med ;)
    Tanke och handling hinner före :))
    Må gott1 /Bea

    SvaraRadera