måndag 7 november 2011

Ny dörr.

För några veckor sedan satte jag och mina söner in en innerdörr i gårdsbutiken, så att det skulle bli varmare. Dessutom blir det väldigt kallt när jag har öppet i Maj om jag inte har en dörr där. Dörren skapade jag utifrån två gamla fönster som jag fick av en kund. Det ena fick styra utseendet på dörren som en duktig snickare gjorde åt mig.

Så här ser det ut just nu, riktigt mysigt måste jag få säga själv. Det andra fönstret är till höger. Vi byggde s.a.s en innervägg också. Det är ett riktigt specialbygge med speciallösningar för att det skulle se riktigt snyggt ut. Dessutom har varken mina söner ,15 och 23 år, aldrig satt in en dörr eller byggt en innervägg. Så jag känner mig stolt över att vi fixade detta. Det var lite knåp och knep. Vägger lutar nämligen utåt, så vi fick justera en hel del för att få innerväggen rak, men skam den som ger sig.


Dörren är väldigt vacker. Jag laserade den i en ljusgrå färg som jag hade hemma (återvinning, ni vet) så att det skulle smälta in i miljön, dessutom gammalt virke i stommen och panelen. Fönstret till höger har jag skrapat, en inte den i dörren. Det är meningen att jag skall måla om dom båda två, men vet ej i vilken färg ännu. Jag har skruvat listerna så det är lätt att ta ur dom och fixa det i vår, när man kan stå utomhus och skrapa.




Så nu skall jag kunna öppna båda "garageportarna" från utsida, (bara den ena är öppen just nu)ställa upp dom och ändå ha varmt och vindskyddat. Det kommer dessutom in massor med ljus genom fönstrena och det är bra eftersom jag har så lite fönster i gårdsbutiken.

2 kommentarer:

  1. Hej igen! Vad fint det ser ut. Kan du inte visa lite mer bilder inifrån din verkstad/butik/café? Det ser så mysigt ut.

    SvaraRadera
  2. Mössorna (?) ovanför dörren och fönstret ser ut som läckra karameller! Snyggt!

    SvaraRadera