måndag 26 december 2011

Julhelgs-projekt.

Jag brukar alltid ha ett roligt projekt, till mitt hem eller till mig själv, som jag vill göra under min ledighet mellan jul och nyår. Och i år tänkte jag sy, för det är inte så ofta nuförtiden. Och så är det skönt att få vara ledig från allt arbete. Det är lätt att man sätter sig och jobba, när man har arbetsrummet hemma.Jag var till Syfestivalen i höstas med min äldsta dotter och då hade jag som mål att hitta tyger till ett stort lapptäcke till min dubbelsäng. Jag visste vilka färger och vilket mönster jag ville ha. Jag hade nämligen sett dessa buntar ett halvt år tidigare, på vårens Syfestival. Ibland ser jag något och så bara fastnar det i minnet och vill inte släppa greppet. Så det fick mogna till hösten och det var bara att leta efter dom och ni kan tro att jag blev glad när jag hittade samma buntar. Jag har skurit och sorterat och sytt ihop lapparna oregelbundet (tycker det är snyggast). En del av remsorna har jag sytt ihop redan, men fortsätter i morgon. Det har gått relativt fort, tycker jag, efter att jag hade plockat dom i färdiga buntar, sen var det bara att sy.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Det tyckte jag var fint! Ser lite "småländskt" ut, inte så amerikansk som många lapptäcken (inget fel med det, men det är inte riktigt min stil!) Du vet inte vilken firma tygerna kommer från?

    SvaraRadera