måndag 12 december 2011

Tomtar på loftet :)

Äntligen får man lite julstämning här hemma. Granen, som är i plast, p.g.a allergi, satte vi upp redan till lilla-jul. Men stämningen har inte riktigt kommit på allvar förrän nu. Tomtarna är på plats, likaså julstjärnorna.I våran gran har vi många små tomtar, som t.ex åker skidor eller bara gömmer sig där. Jag har genom åren gett dom till mina barn som en lilla-julklapp och sen har dom hamnat i granen. Tillsammans med röda bollar är det riktigt fint tycker vi i våran familj. Jag hittade för några dagar sedan en riktigt fin julstjärna att sätta i toppen också. Det har jag saknat lite grann.För flera år sedan sålde jag stora tomtar i butiken, men en del hamnade hemma hos oss också. Dom ser lite amerikanska ut, eller hur? Man kan väl säga att vi har "tomtar på loftet", eftersom vi har så många tomtar. Jag skall visa några handgjorda i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar