lördag 28 januari 2012

Virkvecka!

Efter att ha haft en bild i huvudet under en längre period" måste " jag bara börja med ett virkprojekt. Jag får en massa "snuttar" av garn över när jag stickar mina produkter till försäljning. Man blir inte av med dom, om man inte gör något av det. Så här blev det!Inget märkvärdigt, kan tyckas, men tänk vad lite garnsnuttar i en korg kan bli vackert. Jag måste få säga det själv, för jag är jättenöjd med den. Den är inte jättestor, sex rutor på längden och fyra på bredden. Rutorna är lite större än vanliga mormorsrutor. Går lite fortare att virka då :)Här ser ni den i min "loppissoffa" som jag har visat tidigare. Den har fått flytta på sig till väggen där datorskåpet stod förut, innan renoveringen. Lite lapptäckskuddar har det blivit också, tror inte jag har visat dom tidigare. Barnens gamla fina böcker hamnade på väggen, jag tycker dom är så fina, att jag vill ha dom synliga. En överbliven låda hängde jag upp på väggen som bokhylla till gamla fina böcker. Det är roligt att pyssla och att återanvända saker som bara ligger och "skräpar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar