fredag 30 mars 2012

Lapptäckstillverkning.

Det var jättelänge sedan som jag sydde ett lapptäcke, ca. 15-20 år sedan. Jag skojar inte, det är faktiskt så länge sedan. Jag förstår inte vart tiden tar vägen. Jag började på ett lapptäcke i höstas, men det kunde jag inte göra färdigt, så det räknas inte. Men nu hade jag fått en del bitar över efter att ha sytt två gardiner till ateljen.
Det räckte till ett barntäcke. Jag gillar färgerna och den svart/vita kontrasterna.

Jag har ett annat arbetsrum idag, uppe på loftet, där jag bor. Förut var det i gårdsbutiken. Men nu har jag en större yta att vara på och det är skönt. Tillräckligt många bord att ha symaskiner och stickmaskiner på.
Här får ni se en liten skymt av en del av arbetsytorna. Ni skall få se mer när allt är färdigt.

1 kommentar:

  1. Oj oj hur du ligger i. Snart är det sommar och vi kommer ut till Åland vi ses. E-A

    SvaraRadera