söndag 26 augusti 2012

Det är väl nu man blir idiotförklarad....

Av alla projekt jag gett mig in i, så tror jag nog detta är det mest "idiotiska". Eller vad säger ni???
Hela den här slänten skall jag lägga sten på.Ända upp till altan (hade inte mark duk till hela ännu),FÖR HAND. Ibland undrar jag nog själv vad jag håller på med!!!Men jag har kommit fram till att detta är den enda lösningen på ett stort problem. Slänten är så brant så det går inte att gå där och klippa gräset. Det tog mig 2 1/2 tim med röjsåg att få ner meterhögt gräs och tistlar. Så nu skall det åtgärdas en gång för alla.
Sixten, en skicklig grävare hjälpte mig att få dom största stenarna, som en kant, runt hela området. Sen är det upp till mig att få dit resten av stenarna.
Snacka om finmotorik på stor nivå. Han vände och vred på stenarna som om dom inte vägde något. Och fick dom så tajt intill varandra.
Dom blir som ett stöd för alla andra stenar som blir ovanför. Undrar om jag hinner fylla 60 innan det här är klart :)


3 kommentarer:

  1. Lycka till Lotta! det där blir nog jättebra det även om du hinner fylla sextio innan du är klar;)

    Karin på norra Åland

    SvaraRadera
  2. Lycka till med stenarna! Men var beredd på att det nog börjar växa ogräs där ändå...vet av erfarenhet. Men det finns ju Roundup:)Snyggt blir det säkert! H.Tilda

    SvaraRadera
  3. Heja på!
    Men akta ryggen!
    Och det kommer att bli snyggt!

    SvaraRadera