tisdag 22 januari 2013

Födelsedagspresent & loppisfynd.

Tack för alla kommentarer på förra inlägget, det var jätteintressant att se att "plusska" är ett ganska vanligt ord, trots allt.Och att alla uppfattar det som en liten börs/ portmonnä/ sminkväska.
Min äldsta son fyller 25, nästa vecka. Han skall få en lite större filt i ull. Många av garnerna har jag färgat själv. Men jag har blandat in en hel del restgarner. Det känns jätteskönt när man kan göra något fint att ge bort av det som ligger och "skräpar" här hemma. Känns bra både för miljön och plånboken.
Här ser ni min ständiga följeslagare i livet nuförtiden. Ser ni även mitt senaste fynd från Emmaus möbelreturen.En sammetsgrön fåtölj, den är ännu finare i verkligheten. Färgen kommer inte riktigt till sin rätt här,tyvärr.
Han vill så desperat vara nära så han ligger t.o.m på fotpallen, bara han får vara nära.
 
                                           Förstår ni om man blir "kär" i denna kille!!!!

5 kommentarer:

  1. Finns inget bättre sällskap en en mysig kisse! jag blir otroligt inspirerad av dina fina virkningar och har själv gett mej i kast med en liten filt till en docksäng och håller som bäst på att virka ihop rutorna. Virkar eller syr du ihop dina rutorMvh Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar. Jag virkar ihop mina rutor under sista varvets fasta maskor i svart. Jag gör en smygmaska precis ovanför luftmaskbågen (jag har gjort en fast maska där först). Jag passar på att virka in alla lösa trådar samtidigt, så slipper man fästa så mycket trådar sen.
      Lycka till, Lotta

      Radera
  2. Men åh vilken vacker pläd, nu blir jag sugen på att ta fram min virkning igen:) kanske dags att börja leta garner på loppis igen;) Roligt att du hittade till mig och att du lämnade en kommentar som gjorde att jag hittade hit. Hit återvänder jag gärna;)

    Ha en ljuvlig dag
    Annie

    SvaraRadera
  3. Förstår dej fullständigt!
    Hur jag hamnade här vet jag inte riktigt, men för ett inspirerande besök.

    SvaraRadera
  4. Otroligt vad rutor du har virkat. Ser så ljuvligt ut med alla liggande i hög. Och vi har också en ständig följeslagare som gör likadant, men vovve.

    SvaraRadera